به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین شکوهمند نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره) و با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک حرکت احساسی نیست بلکه بسیج یک تفکر الهی است که جداً باید این موضوع کالبدشکافی شود. وی با بیان اینکه […]

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین شکوهمند نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره) و با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک حرکت احساسی نیست بلکه بسیج یک تفکر الهی است که جداً باید این موضوع کالبدشکافی شود.
وی با بیان اینکه بسیج یک منطق قوی و مبنای عقلانی مستحکم و آیات قرآنی است؛ افزود: در حقیقت سر سلسله بسیج و بسیجیان در مکتب ما شخص امیرالمؤمنین(ع) است.
خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: بسیج وارث آن تفکر است و این تفکر از بینات اسلام و محکمات قرآن است.
حجت‌الاسلام باقری‌بنابی سپس واقع‌بینی، تیزبینی و داشتن بصیرت را از شاخصه‌های یک بسیجی دانست و اذعان کرد: در سایه عدم داشتن بصیرت است که هر جناحی جناح مقابل خود را برای خود دشمن می‌داند و اگر بصیرت نباشد خطرات و آسیب‌ها در جامعه بیشتر خواهد بود و شناخت دوست و دشمن نیز سخت‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به کینه و دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: از آمریکا برای ما دوست درست نمی‌شود، چرا که آنها در صددند از هر نفوذی که بتوانند به این کشور ضربه بزنند.
امام جمعه بناب به خصوصیات یک بسیجی و مشخصه‌های وی اشاره و بیان کرد: بسیجی یک ارگان فراگیر است و در برگیرنده همه ملت‌ها در سرتاسر کشور بوده و هر انسان مسئولیت‌پذیر و دارای شعور و تفکر از شجره طیبه بسیج است.
باقری‌بنابی تصریح کرد: امروز هر کس در هر لباس، موقعیت و مسئولیتی که مسئولیت‌پذیر بوده و گرهی از مشکلات کشور را بگشاید، بسیجی محسوب می‌شود. حال اینکه این فرد لباس بسیجی بپوشد یا نپوشد و این از فروع دین است.
وی یکی از علل شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی را داشتن تفکر و روحیه بسیجی دانست و گفت: یکی از دلایل عدم شکست‌پذیری جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان این است که هر فرد ایرانی یک بسیجی است و به همین علت بود که امام راحل آن را ارتش ۲۰ میلیونی در آن مقطع نامیدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب اظهار داشت: امروز که ایران بالای ۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد، باید ارتش ۴۰ میلیونی داشته باشد و البته هستند در بین این جمع که برخی به مرض‌های روحی گرفتارند و همچنان چشم امید به دشمن دارند و شیفته اجانب بوده و واقعیت‌ها را تحمل نکرده و مورد شکار دشمن قرار گرفته‌اند.
باقری‌بنابی در عین حال اذعان کرد: امروز اقتدار، عزت و عظمت جمهوری اسلامی در کل دنیا جهانیان را خیره کرده و کل جهان در حیرت هستند که این چه قدرتی است که روز به روز عزتمند می‌شود.
وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب به سفر رئیس جمهور روسیه به کشورمان و دیدار چند ساعته ایشان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مقتدرترین رؤسای‌جمهور جهان به بهانه شرکت در اجلاس گاز به همراه تمام مسئولان عالی رتبه خود وارد فرودگاه تهران می‌شود اما بدون شرکت در هر گونه تشریفات استقبال مستقیماً به دیدار مقام معظم رهبری می‌رود و برای جلب توجه بیشتر گرانبهاترین نسخه قرآن را با خود آورده و با رعایت تمام ادب و احترام آن را به معظم‌له تقدیم می‌کند و نه برای دقایقی بلکه برای ساعت‌ها حرف‌های مقام معظم رهبری را گوش می‌کند.
امام جمعه بناب خاطرنشان کرد: ممکن است بنده و یا شما به این مسئله بی‌توجه باشیم، ولی سرتاسر جهان این دیدار را مورد تحلیل قرار می‌دهند و تمام تحلیل‌گران دنیا در قبال این دیدار مات و مبهوت هستند.
وی افزود: ممکن است یک عده بگویند که این اقدامات به خاطر منافع خودشان است ولی بنده عرض می‌کنم که جمهوری اسلامی قدرتی پیدا کرده که شاخص‌ترین رؤسای جمهوری دنیا به ما دل می‌بندد و از دوستی با ما دلگرم می‌شود.
حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: حضور افراد شاخص دنیا در ایران و همچنین قرارگرفتن قدرت‌های برتر دنیا در برابر ایران در جریان مذاکرات نشان از عظمت جمهوری اسلامی در دنیاست و باید قدر و منزلت این موقعیت را بدانیم.

منبع فارس

انتهای پیام/ش